Nostalgia za starymi grami
Moderator
Jedna z najbardziej niesamowitych serii gier platformowych z początku lat 90.
Rozgrywka mocno odstawała od tradycyjnych wówczas run-jump-kill poprzez zaimplementowanie ujmującej warstwy fabularnej i wymuszenie na graczu, obok zręcznego trzaskania po klawiaturze, wysilenia mózgownicy by pokonywać coraz to oryginalniejsze poziomy.
W 2006, dokładnie 15 lat po premierze, wypuszczono wersję 15-Anniversary Edition z poprawioną oprawą graficzną i muzyczną, działającą sprawnie pod 32-bitowymi Windowsami, 2000 i wyżej.
Another World: Out of this world
Oraz mało znany wydany w 1994 tylko na SegaCD, aczkolwiek dorównujący grywalnością AW, sequel:
Heart of the Alien
WERSJA PEŁNA: http://www.coolrom.com/roms/segacd/1631 … _Alien.php
[640 MB - SegaCD rom]
Ostatnio edytowany przez 8-bit_dweller (2010-04-17 12:51:59)
Offline
Moderator
Rok po wydaniu Another World już poprzez firmę Delphine Software twórca przyłożył rękę do platformówki, która zaskarbiła sobie sporą rzeszę fanów.
W niej również postawiono nacisk na elementy przygodowe, pozostawiając jednak bardziej platformówkowy układ plansz i zwalczanie coraz bardziej przyzwoitszych, zależnie od poziomu trudności, tabunów wrogów.
Aha, no i konsolowe etc. wersje różniły się od DOSowej tym, że kiedy tam bohater miał białą bluzkę pod kurtką, tutaj dostał czerwoną...
Nie mylicie się, chodzi oczywiście o:
Flashback: The Quest for Identity
W 1995 na PC i PS1 wyszedł sequel w formie 3D TPP, o dość intrygującym tytule:
Fade to black
...A w 2002 przeciekła dla użytku publicznego niewykończona ostatnia część na Gameboy Advance'a, która została przetłumaczona na angielski przez niejakiego VanishedOne:
Flashback Legends
Offline
Moderator
Wprawdzie gra ta nie posiada tak specyficznej animacji postaci jak powyższe produkcje, jednak warto o niej wspomnieć zważywszy na to, że przyłożył do niej rękę główny twórca Another World (Eric Chahi), a sama gra kontynuuje rozgrywke platformowo-przygodową.
Głównym bohaterem jest chłopak o imieniu Andy, któremu podczas zaćmienia zassało kundla do jakiegoś równoległego wymiaru. Jako, że bardzo lubi zwierzaka etc., bierze swój rondlowy hełm, energetycznego gnata, racje żywnościowe i wyrusza w podróż dzięki międzywymiarowemu pojazdowi skonstruowanemu z nie wiadomo jakich powodów w chatce na drzewie. Standard.
Pomijając resztę tej pokrętnej fabuły, trzeba przyznać, że rozgrywka jest przednia, dwuwymiarowe postacie nie kolidują w żaden sposób z trójwymiarowym pejzażem ogarniętego złem świata, a elementy zręcznościowe po opanowaniu nie stanowią większego problemu.
Muzyka jest odpowiednia do każdej sytuacji w jakiej znajdzie się bohater, no i wszystkie odgłosy otoczenia w miarę pasują. Dawka humoru też utrzymuje się na stabilnym poziomie.
Jedyne do czego można się przyczepić, to nadmiar trójwymiarowych scenek odpalających się co kilka ekranów (stąd gra na całą płytę...) oraz, pomimo braku krwi, zbyt groteskowe sceny śmierci protagonisty (większość zapewne prędzej wprawią w śmiech niż odrazę, ale jak się zastanowić, to trochę grafików poniosło...).
Heart of Darkness
Offline
Użytkownik
Hm gry tego pokroju zawsze mi zajmowaly najwiecej czasu, chociaz juz krocej trwalo wezwanie kumpla do pomocy.....
Offline
Moderator
I przez to pewnie straciłeś sporo satysfakcji z własnoręcznego przejścia gry.
Pobierz te, które są aktualnie dostępne i spróbuj poprzechodzić od nowa samemu. Naprawdę warto.
Offline
Użytkownik
Za szybko bedzie mi chodzic.......
Offline
Moderator
Do Flashbacka i AW możesz użyć DOSBoxa i zgodnie z tym:
Ctrl+F11 - Spowolnienie emulatora (spowolnia działanie gry!).
Ctrl+F12 - Przyspieszenie emulatora (przyspiesza działanie gry!).
dostosować sobie prędkość do grywalnej normy.
Reszta gier (te na emulatory konsol, BoonDog i OnEscapee) spokojnie dostosują się w miarę do każdego sprzętu ze speedem.
Offline
Użytkownik
Bardzo dziekuje za ta skromna rade napewno skorzystam....
Offline
Nowy użytkownik
W Enaderłorld pamiętacie piętaszka? Świetna postać. Szkoda że we flashbacku już go nie było.
Offline
Moderator
Heh, wydaje mi się, że Flashback z tego powodu zyskał na klimacie (ciągłe poczucie samotności w dystopijnej przyszłości, gdzie każdy poza tymi złymi musi sobie radzić na własną rękę).
Poza tym wiadomo, inna firma złożona z większej gamy ludzi, a także inszy sposób budowy lokacji dają poczucie, że raczej nigdy nie był ten psikus planowany do wprowadzenia. (we Flashback Legends z kolei podobno było, ale niestety gra skończyła jak skończyła...)
Offline
Administrator
Interesująca wersja intra do Another World: http://www.youtube.com/watch?v=1Nlmje-rUQs
Offline